20220127

AUTOPECH

Het is al een hele tijd geleden dat er in ons dorp nog een garage was. Telkens als de eerste sneeuw valt moet ik er weer aan denken hoe ik hier bij gladheid met mijn auto in een greppel terecht kwam.

Het was de laatste keer dat ik een beroep op de garage heb kunnen doen. Het had gesneeuwd; het was glad en toen ik bij een kruising op een smal weggetje een bocht wilde nemen, gleed ik gewoon rechtdoor een diepe greppel in.

Na een koude wandeling door sneeuw en ijs kwam ik bij de garage aan. Het was maandag en dat bleek nu juist de wekelijkse vrije dag te zijn. Een buurman wilde me wel even met de auto naar de woning van de garagist aan de andere kant van het dorp brengen. 

Daar aangekomen stapten we met de garagagist en zijn zoon in zijn auto en reden weer naar de garage terug. Onderweg pikten we nog even een werknemer op, want een extra handje is nooit weg.

De takelwagen bleek een lange opwarmtijd nodig te hebben. Bovendien stonden er allerlei andere auto’s in de weg, die eerst verplaatst moesten worden. Een en ander nam wel zo’n drie kwartier in beslag.

Toen de uitrit vrij was gemaakt en de takelwagen voldoende opgewarmd, kropen we er met z’n allen in, wat met een beetje proppen nét lukte.

Toen mijn auto met veel moeite weer op de weg was getrokken, vroeg ik wat dit moest kosten. Aarzelend vroeg de garagist of 10 euro goed was. Toen ik zei dat dit te weinig was, keek hij me verbaasd aan.

zoals gezegd, deze garage is er niet meer en achteraf misschien wel begrijpelijk…


De sneeuwfoto's op deze pagina zijn afkomstig van voorgaande jaren. Zal er dit jaar nog een echte winter inzitten?

HET LEVEN IN EEN DORP OP HET FRANSE PLATTELAND

 

Vanmorgen ging ik naar de bakker.

 

Claude vond het een mooie maar wat frisse dag.

Jeanine vond het een mooie maar wat frisse dag.

Pierre vond het een mooie maar wat frisse dag.

Mareille vond het een mooie maar wat frisse dag.

De bakker vond het een mooie maar wat frisse dag.

Anny vond het een mooie maar wat frisse dag.

Jacques vond het een mooie maar wat frisse dag.

 

En dan ben je alleen nog maar even naar de bakker geweest!



 

Geen opmerkingen: